طرز تهیه دونات

طرز تهیه ی یک شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار به نام دونات در منزل.شما میتوانید این شیرینی خیلی خوشمزه را به راحتی در منزل آماده کنید و با اطمینان کامل به همراه فرزندان سرو نمایید.

مواد لازم:
آرد ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
روغن آبکرده ۱۰۰ گرم
ماست غلیظ ۱ پیمانه سرخالی
بیکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
خاکه قند ۲۰۰ گرم
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین ۲ قاشق سوپخوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه:
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را با روغن و شکر مخلوط کنید و بزنید تا کاملا سفید شود. جوش شیرین و بیکینگ پودر و نمک را در ماست حل کرده و این دو مایه را مخلوط نمایید و آرد را به تدریج بریزید. بهم بزنید تا مایه به شکل خمیری که نه زیاد شل و چسبان و نه زیاد خشک و سفت باشد دربیاید. روی خمیر را بپوشانید تا دو سه ساعت بماند تا خمیر ور بیاید. بعد روی میز را کمی آرد بپاشید از خمیر مقداری برداشته با نورد به قطر ۱ سانتیمتر بازکنید. با دهانه استکان حلقه حلقه ببرید و با یک شی استوانه ای مثل انگشتانه وسط آن را سوراخ کنید و روغن فراوان را با حرارت ملایم داغ کرده و دونات ها را در روغن سرخ نمایید،دو طرف آنها باید کاملا طلایی شود و پف کند و آنها را در صافی بچینید تا روغن زیادی آن برود. خاکه قند و دارچین را مخلوط کرده و به دو طرف دونات ها بپاشید و در ظرف بچینید و روی آنرا با پسته چرخ کرده تزیین کنید.

منبع : yasgroup.ir
نشر:namnak.com
باز نشر:mounes.ir

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *