اسپاگتي گل كلم با پنير مخصوص ناپولي

اسپاگتی گل کلم با پنیر مخصوص ناپولی

شما می‌توانید اسپاگتی را با پنیر حرارت دیده در فر مثل لازانیا سرو کنید یا این‌که به صورت ساده یا چسبناک و براق آماده کنید. این روش اسپاگتی بهتر است برای چند دقیقه در گریل قرار گیرد تا مثل چیپس ترد شود. حتی‌ می‌توانید در انتهای کار به آن تخم‌مرغ اضافه کرده و مانند کیک آن را برش بزنید.

مواد لازم اسپاگتی گل‌کلم

*گل کلم: یک‌دوم
* پنیر چدار: ۲۰۰ گرم
* پنیر پارمزان: ۱۰۰ گرم
* جعفری تازه: یک دسته کوچک
* ماکارونی: ۴۰۰ گرم

مواد لازم برای سرو

خامه مخصوص: ۲۰۰ گرم

ادویه‌ها

– روغن زیتون
– نمک و فلفل سیاه
– روغن زیتون

برای شروع

برگ‌های گل کلم را جدا و با یک کارد تیز آن را ریز کنید. پنیر چدار را همراه با پنیر پارمزان در یک کاسه رنده کنید. در آخر جعفری را ریز کرده و کنار بگذارید.

برای گیاهخواران

ابتدا یک قابلمه پر از آب را روی حرارت زیاد گاز قرار دهید و نمک درون آن بریزید، هنگامی که آب به جوش آمد ماکارونی را همراه با گل کلم خرد شده درون آب در حال جوش بریزید تا کاملا نرم شود. ظرفی که در آن پنیرها را رنده کرده‌اید را روی گاز قرار دهید و خامه مخصوص را اضافه کنید و کم‌کم آن را هم بزنید تا کاملا به شکل مایع دربیاید. جعفری خرد شده را همراه با نمک و فلفل به پنیر آب شده اضافه کنید. با دقت کاسه پنیر را از روی گاز بردارید و کنار بگذارید. وقت آن رسیده تا ماکارونی را آبکش کنید و مجددا درون قابلمه برگردانید و پنیر ذوب شده را به کل مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید، کمی روغن زیتون روی مواد بریزید تا درخشندگی خاصی به خود بگیرد. باید مقدار کمی از آب ماکارونی آبکش شده را نگه دارید و روی آن بریزید تا طعم فوق‌العاده‌ای پیدا کند. در سینی فر کل اسپاگتی با پنیر را خالی کنید و در گریل فر قرار دهید تا کاملا طلایی شود.
———————————————————
منبع:bartarinha

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *