اوف لاف( غذای آلمانی )

بازدید۲,۷۲۲

مواد لازم جهت تهیه اوف لاف( غذای آلمانی ) :
—————————————————–
ماکارونی فرمی نصف بسته
کالباس ۲۵۰ گرم نگینی
ذرت ۱ بسته
قارچ ۲۵۰ گرم
هویج ۳ عدد
کدو ۲ عدد
شیر ۱ لیوان
خامه ۴ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم

نمک به میزان لازم
فلفل سفید ..اویشن …

طرز تهیه اوف لاف( غذای المانی ) :

ماکارونی را پخته و ابکش میکنیم و اجازه میدهیم که اب ان کاملا از ابکش خارج شود ..برای اوف لاف این مدل ماکارونی که عکس انرا زده ام مناسب است.


علاوه بر آن در بعضی از انواع اوف لاف میتوان به جای ماکارونی از سیب زمینی هم استفاده کرد ولی به نظر من با ماکارونی خوشمزه تر است ..
کدو و هویج را سعی میکنیم مانند مدل این ماکارونی برش بزنیم ..سپس در یک قابلمه نسوز شیر را ریخته و هویج های برش زده را درون شیر روی حرارت قرار میدهیم تا پخته شود ..وقتی پخت هویج به نیمه رسید کدو ها را میریزیم .زیرا که کدو زودتر پخته میشود .حرارت باید کم باشد ..اگر کدو دوست ندارید میتوانید انرا حذف کنید .ولی من توصیه میکنم با کدو حتما امتحان کنید اصلا ان مزه ای که فکر میکنید نخواهد داشت و بسیار خوش طعم است.

اگر شیر درون قابلمه کم بود و بخار شد باید شیر اضافه کنید تا هویج و کدو پخته شوند .اگر شیر اضافه امد انرا نگه میداریم چون مجددا به شیر احتیاج داریم ..
حالا در یک لگن بزرگ باید مواد را مخلوط کنیم .یعنی ماکارونی ابکش شده ..هویج ..کدو ..کالباس ( یا مرغ پخته ریش ریش ) ..قارچ …۲/۳ پنیر پیتزا …ذرت و نمک و فلفل و اویشن را خوب با هممخلوط میکنیم ..ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کرده و از مواد پر میکنیم و روی انرا با پنیر میپوشانیم ..

حالا خامه را با شیر رقیق کرده به اندازه ای که مانند ماست خیلی شل شود ..میتوان از همان شیری که در ان هویج پخته ایم و زیاد امده استفاده کنیم ..شیر را کم کم به خامه اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا صاف شود ..روی پنیر را کاملا با این مایع خامه میپوشانیم ..
حالا ظرف را در فر ۱۸۰ درجه در طبقه وسط به مدت ۳۵ دقیقه قرار میدهیم ..در اخر بالای فر را به مدت ۵ دقیقه روشن کرده تا روی غذا طلایی شود .
نوش جان

دستور غذا:فرح خانم از آلمان
سرآشپز:مژگان سرکار زاده
منبع:bamacook.com

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *