بورانی اسفناج قالبی

بورانی اسفناج قالبی غذایی ساده و بسیار خوشمزه است. بورانی اسفناج اصالتا متعلق به نواحی شمالی کشور است اما کمتر کسی را میتوان یافت که آن را امتحان نکرده باشد. این غذای لذیذ هم میتواند به صورت پیش غذا مصرف شود و هم به صورت غذای اصلی.

آماده سازی: ۵ دقیقه
مدت انتظار: ۱ ساعت
مجموعاً: ۱ ساعت و ۵ دقیقه

مواد اولیه برای ۴ نفر :
سیر ۳ حبه
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
اسفناج یک کیلو
ماست یک لیوان
روغن ۲ قاشق سوپحوری
بورانی اسفناج قالبی

طرز تهیه بورانی اسفناج قالبی :

ابتدا اسفناج را شسته و سپس خرد میکنیم و با آب و نمک ان را آبپز کرده و در صافی می ریزیم تا آب اضافی اسفناج گرفته شود .سپس در کمی روغن سرخ می کنیم. اسفناج پخته و سرخ شده را کمی ساطوری می کنیم. ماست را با نمک و فلفل هم می زنیم تا یکنواخت شود و سپس سیر را کوبیده و به آن اضافه میکنیم و در انتها اسفناج را به آن می افزاییم و خوب میزنیم تا یکنواخت شود حالا غذا را داخل یخچال قرار میدهیم تا خوب خنک شود و آن را برای سرو آماده میکنیم.

تزیین:

برای تزیین بورانی اسفناج قالبی یه ظرف مناسب رو در نظر بگیرید و به نظرم بهتره ظرفتون رو استیل بگیرید که دما راحت تر منتقل بشه.یه تعداد برگ اسفناج رو ۱۵دقیقه داخل آب نمک خیس کنید و بعد بذارید کامل خشک بشه و داخل ظرف رو کامل بپوشونید و جوری اونها رو قرار بدید که از لبه ها بیرون بزنن.بعد بورانی کاملا سفت رو بریزید داخل ظرف و برگها رو بیارید رو و روی اون یه جسم کمی سنگین (در حد پیاله و …)قرار بدید و بعد بورانی رو ۱تا۳ساعت بذارید توی یخچال و بعد از قالب جداش کنید و نوش جان!

بورانی اسفناج قالبی

نکات:

۱)می توان اسفناج را با یک حبه سیر پخت و بدون تفت دادن به ماست اضافه کرد.
۲)برخی از مناطق بورانی را به شکل خام تهیه میکنند به این صورت که به جای اسفناج پخته در دستور قبلی، اسفناج خام را ساطوری کرده و بکار می برند. اضافه کردن کمی مغز گردوی کوبیده مزه ی این بورانی را بهتر خواهد کرد. در تهیه این بورانی می توان از ماست تازه معمولی استفاده کرد.
۳)بهتر است در تهیه بورانی از ماست خامه ای استفاده کنید.
۴)اگر این بورانی را برای سرو همراه غذا تهیه میکنید آن را داخل مخلوط کن ریخته و به عنوان همراه غذا استفاده کنید(جایگزین ماست).
نوش جان

gole-sofreh.blogspot.com

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *