مواد لازم :

برنج یک کیلو گرم
مرغ متوسط یک عدد
ماست ۷۵۰ گرم (معادل یک لیوان)
روغن مایع ۳۵۰ گرم
زرده تخم ‌مرغ چهار عدد
زعفران ساییده دو قاشق چایخوری
نمک و ادویه به مقدار مورد نیاز
قارچ خرد شده به مقدار دلخواه

طرز تهیه :
گوشت مرغ را با مقداری آب و نمک و ادویه بپزید. هنگامی که مرغ پخت و حدود یک استکان آب آن باقی ماند, آب مرغ را جدا کنید و پش از درآوردن استخوانهای آن, مرغ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. زعفران را در مقدار کمی آب گرم حل کنید و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل یخچال بگذارید.قارچ ها را با آب لیمو و روغن سرخ کنید و کنار بگذارید .برنجی را که از قبل خیس کرده‌اید بجوشانید و آبکش کنید.

دو عدد زرده تخم مرغ, ۱۵۰ گرم روغن و نصف مخلوط ماستی را که مرغ را در آن خوابانده بودید با دو تا سه کفگیر برنج مخلوط کنید و در ته دیگ یا قابلمه بریزید و با ته قاشق آن را صاف کنید. مقداری مرغ به صورت یک لایه نازک روی ته دیگ بچینید و روی آن نیمی از پلو را بریزید. بقیه مرغ را روی برنج بچینید و بقیه برنج را نیز روی مرغ بریزید و سطح مرغ را با برنج بپوشانید.آب مرغ را با یک قاشق چایخوری زعفران مخلوط کنید و روی برنج بریزید.

سطح برنج را با کفگیر کمی فشار دهید تا برنج کمی فشرده شود.باقیمانده مخلوط ماست را روی برنج بریزید و سه تا چهار قاشق غذا خوری روغن را ذوب کنید و روی برنج بریزید و آن را دم کنید. بعد از یک و نیم ساعت ته چین آماده است. پس از دم کشیدن, به سرعت قابلمه را در دیس وارونه کنید تا ته چین به شکل قالبی خارج شود.

منبع:ashpazirani.wordpress.com
نشر:بیتوته
بازنشر:مونس

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *