سوپ خامه ای قارچ

سوپ خامه ای قارچ

سوپ خوشمزه خانگی برای عاشقان قارچ !

مواد لازم :

قارچ خرد شده : ۴۰۰ گرم

برنج : ۱ پیمانه

گردن مرغ : ۶ عدد

برگ نعناع : ۱ قاشق سوپ خوری

آرد سفید : ۲ قاشق سوپ خوری

خامه : ۱ پیمانه

پیازچه خرد شده : ۱ عدد

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق چای خوری

آب لیمو : ۲ قاشق سوپ خوری

سیر خرد شده : ۱ حبه

آب : ۶ پیمانه

کره آب شده : ۶ قاشق سوپ خوری

روغن زیتون : ۲ قاشق سوپ خوری

جعفری خرد شده : ۳ قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل : به میزان لازم

سوپ خامه ای قارچ

طرز تهیه :

ابتدا در قابلمه ای ۶ پیمانه آب ، نمک و نعنای خرد شده را بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید ، سپس برنج خیس خورده را در قابلمه بریزید . حرارت را پایین بیاورید و درب قابلمه را بگذارید تا برای۴۵ دقیقه برنج خوب پخته شود . سپس برگ نعناع را بیرون بیاورید و برنج را آبکشی کنید .

در قابلمه ۳ قاشق کره و روغن زیتون بریزید ، سپس سیر ، رب گوجه فرنگی و پیازچه را بریزید و مواد را تفت دهید . ۵ دقیقه صبر کنید تا سیر و پیازچه خوب نرم شود .

سپس گردن مرغ ، جعفری خردشده را درون قابلمه بریزید . درب قابلمه را بگذارید تا گرن مرغ نرم شود . بعد از ۴۰ دقیقه آرد را در آب حل کنید و همراه با خامه ، نمک و فلفل در قابلمه بریزید . برنج را اضافه کنید . مخلوط را هم بزنید و بعد از آن درب قابلمه را بگذارید تا سوپ خوب جا بیفتد .

مابقی کره را در ماهی تابه ای بریزید و روی حرارت بگذارید ، قارچ و آب لیمو را درون آن تفت دهید . قارچ تفت داده شده را در سوپ بریزید . بعد از ۵ دقیقه سوپ را در ظرف سرو بکشید .

سوپ قارچ آماده سرو است .

منبع:bistsotoon.com

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *