طرز تهيه رنگينك شیرازی خوشمزه با ارده و خرما

طرز تهیه رنگینک شیرازی خوشمزه با ارده و خرما

دیدگاه خود را بنویسید.

بازدید۱۶,۳۸۶

مواد لازم/ اندازه / مقدار / کالری/

آرد گندم / ۵۰۰گرم /۱۰۰ گرم / ۳۶۰ کالری
روغن /۳۰۰گرم /۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری
خاک قند /۱۳۰ گرم /۱۰۰ گرم / ۴۰۰ کالری
رطب یا خرمای سیاه /۵۰۰ گرم /۱۰۰ گرم / ۱۲۴ کالری
پسته چرخ کرده / یک قاشق سوپ خوری /۱۰۰ گرم / ۶۸۰ کالری
هل کوبیده /نصف قاشق مرباخوری /۱۰۰ گرم / ۳۲۰ کالری
پودر دارچین /یک قاشق سوپ خوری سرپر/ ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
مغز گردو /۱۳۰ گرم /۱۰۰ گرم / ۶۲۵ کالری

طرز تهیه رنگینک شیرازی خوشمزه با ارده و خرما:
تابه نچسبی آماده کنید و روغن را داخل آن بریزید و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. آرد را پس از الک کردن داخل روغن بریزید و سپس حرارت اجاق گاز را کم کنید و مرتب آن را هم بزنید تا آرد کاملا سرخ شود و تغییر رنگ پیدا کند.

*. وقتی که آرد طلایی رنگ شد، تابه را از روی شعله اجاق گاز بردارید و کناری بگذارید تا کمی سرد شود.نکته: شما می توانید مقدار روغن ذکر شده در را با ترکیب نصف کره و نصف روغن مایع فراهم کنید؛ به این ترتیب با افزودن کره به شیرینی، عطر خوشایندی در آن ایجاد می شود.

*. پس از سرد شدن آرد سرخ شده در روغن، خاک قند و دارچین و هل کوبیده را به آرد سرخ شده اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.خرماها را بشویید و به وسیله چاقو در هر کدام شکافی ایجاد کرده و هسته آنها را خارج کنید، سپس در سبدی بگذارید تا آب حاصل از شست وشوی آنها خشک شود. یادتان نرود که داخل هر یک از خرماها، یک تکه مغز گردو بگذارید

*. نکته: در صورت نداشتن وقت کافی می توانید از خرماهایی استفاده کنید که به صورت آماده (با مغز گردو در داخل آنها) عرضه می شوند.نصف مقدار آرد سرخ شده را در ظرف مسطحی بریزید و با پشت قاشق سطح روی آن را صاف کنید، سپس خرماها را روی آن بچینید و کمی دارچین روی آن بپاشید.

*. حالا با بقیه آرد سرخ شده روی خرماها را به طور کامل بپوشانید و باز با فشار پشت قاشق، سطح آن را صاف کنید تا لایه ها به هم بچسبند. سپس کمی خاک قند و دارچین روی آن بپاشید. پسته چرخ کرده را نیز روی آن بریزید و در پایان با یک چاقوی شیرینی آن را به صورت لوزی یا چهارگوش های مساوی ببرید و در ظرف مورد نظر برای سرو بچینید.


خواص هل :

*. نوشیدن دم کرده ی داغ آن موجب تسکین کولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی شده و مانع ترشح زیاد اسید معده می شود.یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. از این رو می توان آن را به محصولات لبنی و پودینگ ها افزود تا اثر شیر را که موجب تشکیل خلط در گلو می شود خنثی کرده و به هضم آن نیز کمک کند.

منبع:آکاایران

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *