طرز تهیه املت فلفل و ژامبون

طرز تهیه املت فلفل و ژامبون

مواد لازم:

فلفل قرمز دلمه ای: ۱عدد
کره: ۳۰ گرم
پیاز قرمز خرد شده: ۱ عدد
سیر کوبیده: ۱ حبه
ژامبون خرد شده: ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی: ۲۵۰ گرم
فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
شوید تازه خرد شده: ۱ قاشق سوپخوری
تخم مرغ زده شده: ۶ عدد
نمک به مقدار کافی

طرز تهیه:

فلفل دلمه ای را از وسط به چهار قسمت تقسیم کرده و از سمت پوست کبابی کنید. . پوست فلفل دلمه ای را پس از آنکه برشته و سیاه رنگ شد کنده و گوشت آن را خرد کنید.
کره را داخل ماهیتابه گرم کرده و پیاز، سیر و ژامبون را در آن سرخ کنید. مواد را هر از گاهی هم بزنید تا پیاز نرم شود. گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و خرد کنید سپس آنها را همراه با فلفل دلمه ای، فلفل سیاه و شوید به مواد درون قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را خاموش کرده و بگذارید مخلوط ژامبون سرد شود. سپس آن را درون صافی بریزید تا آب اضافی خارج شود. آب اضافی را دور بریزید.
تخم مرغ ها را همراه نمک و مخلوط ژامبون درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. ته یک ماهیتابه نچسب را کمی چرب کرده و نیمی از مایه املت را درون آن بریزید تا ببندد و زیر آن قهوه ای رنگ شود. سپس املت را به کمک کفگیر از وسط تا کرده و بگذارید کمی بیشتر بپزد در نهایت آن را درون بشقاب سرو بگذارید باقیمانده مایه املت را نیز به همین طریق پخته و به هنگام سرو، هر املت را به دو قسمت تقسیم کنید.

امیدواریم با تهیه این املت فلفل خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

نـوش جان

منبع:akairan.com

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *