طرز تهیه رولت گلابی

طرز تهیه رولت گلابی

مواد اولیه:

تخم‌مرغ سه عدد

شکر نصف پیمانه

آرد سفید گندم سه قاشق سوپ‌خوری

آب سه قاشق سوپ‌خوری

وانیل یک قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر یک قاشق مرباخوری

کمپوت گلابی و گیلاس به میزان لازم

پودر قند به میزان لازم

مواد لازم میانی:

گلابی پنج عدد

شکر یک پیمانه

آرد نشاسته یک قاشق سوپ‌خوری

دارچین به میزان لازم

طرز تهیه رولت گلابی:

* شکر و تخم‌مرغ را به همراه وانیل با همزن برقی می‌زنیم تا رنگ آن روشن شود، سپس به ترتیب آب، بیکینگ‌پودر و آرد را اضافه کرده و با همزن برقی می‌زنیم.

* مایه آماده شده را در سینی فر که قبلاً کاغذ روغنی در آن انداخته‌ایم، می‌ریزیم و آن را در فر با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا کیک آماده شود.

* وقتی کیک آماده و سرد شد، کاغذ روغنی را از آن جدا می‌کنیم.

* برای تهیه مواد میانی، گلابی‌ها را پوست کنده و با رنده درشت، رنده می‌کنیم و به همراه شکر در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا گلابی‌ها بپزند.

* سپس برای آن که کرم حالت ژله‌ای پیدا کند، آرد نشاسته را با کمی آب رقیق کرده و به گلابی‌های پخته شده اضافه می‌کنیم و سریع هم می‌زنیم تا کرم غلظت پیدا کند.

* در صورت دلخواه کمی دارچین به آن اضافه می‌کنیم. کرم آماده شده را داغ روی کیک ریخته و با لیسک به طور یکنواخت در سطح کیک می‌مالیم. کیک را رول کرده و کاغذ روغنی دور آن می‌پیچیم و

کیک را برای یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد.

* سپس رولت را از یخچال خارج کرده و کاغذ را از دور آن باز می‌کنیم، روی رولت را با پودر قند، و کمپوت گلابی و گیلاس تزیین می‌کنیم.

tebyan.net

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *