طرز تهیه سالاد آلو قیسی

طرز تهیه سالاد آلو قیسی

سالاد آلوقیسی و بلغور یک سالاد متفاوت با طعمی خاص است. طعمی که شاید تا حالا تجربه نکرده باشید. این سالاد به خاطر داشتن بلغور و مواد دیگر به‌عنوان یک شام سبک و مقوی استفاده می‌شود.

مواد لازم برای ۶ نفر :

۲ پیمانه بلغور گندم
۲ /۱ ۱ پیمانه آب
۴ /۳ پیمانه آب‌لیمو
۴ /۱ پیمانه آب‌پرتقال
۲ ق س عسل
۱ ق چ پوست لیموی رنده شده
۱ ق چ پودر زیره
به میزان لازم نمک و فلفل
۲ /۱ ق ج پودر دارچین
۲ /۱ پیمانه روغن‌زیتون
۱ پیمانه آلو قیسی
۱ پیمانه پرتقال خرد شده
۳ /۱ پیمانه نعنای تازه خرد شده
۳ /۱ پیمانه جعفری تازه خرد شده
۳ /۱ پیمانه گشنیز تازه خرد شده
۳ /۱ پیمانه پیاز خرد شده
۱ پیمانه مغز پسته

طرز تهیه:

۱٫ ابتدا بلغور را به مدت ۱ ساعت خیس کنید. در یک قابلمه بلغور را با آب و ۲/۱ پیمانه آب‌لیمو بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بلغور بپزد، سپس آن را از روی حرارت بردارید. آلو را بعد از شستن و شو در یک کاسه خیس کنید.

۲٫ آب‌پرتقال را همراه با بقیه آب‌لیمو، عسل، پوست لیموی رنده شده،پودر زیره، دارچین و مقدار لازم نمک ، فلفل و روغن زیتون داخل مخلوط کن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شده و سس سالاد آماده شود. سس را داخل یک ظرف مناسب بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

۳٫ حالا در یک ظرف مناسب بلغور پخته، آلو، تکه‌های پرتقال، نعنا، گشنیز، جعفری ، پیاز خرد شده و مغز پسته را باهم مخلوط کنید. سسی را هم که آماده کرده‌اید روی مواد بریزید. سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود، سپس آن را سرو کنید.

مجله آشپزی مثبت
نشر:persianv.com
بازنشر:mounes.ir

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *