لوبیا پلو


مواد لازم

برنج ۱ کیلو گرم

گوشت مغز ران بدون استخوان ۷۵۰ گرم

لوبیای سبز ۷۵۰ گرم

پیاز سرخ کرده ۲تا ۳ قاشق سوپخوری

روغن ۲۰۰گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

زعفران ساییده یک قاشق چایخوری

لوبیا پلو

لوبیا پلو

طرز تهیه

برنج را خیس می کنیم و گوشت را قیمه ای خرد می نمائیم پیاز را خلال نموده با سه چار قاشق روغن سرخ می کنیم تا طلائی شود گوشت را می شوئیم و داخل پیاز سرخ کرده می ریزیم و می گذاریم ابگوشت کشیده شود.

نخ های دو طرف لوبیا را می گیریم و لوبیا را خرد می کنیم و گوشت که نیم پز شد لوبیا را داخل گوشت می ریزیم و می گذاریم گوشت و لوبیا پخته شوند در اواخر طبخ رب گوجه فرنگی و زعفران به همراه یک استکان آب را اضافه می نمائیم سپس برنج را ابکش می کنیم و سه چهار قاشق روغن ابکرده و نصف لیوان اب ته دیگ می ریزیم و یک سوم برنج را ته دیگ ریخته نصف از مایه لوبیا و گوشت با کفگیر روی برنج می ریزیم ،نصف از بقیه برنج را می ریزیم و بقیه مواد را می ریزیم و با بقیه برنج روی لوبیا پلو را میپوشانیم.

قابلمه را روی شعله گاز میگذاریم و در آنرا می بندیم و برای یک ساعت دم می گذاریم اگر از فر برای طبخ لوبیا پلو استفاده می نمایید یک ساعت با حرارت ۳۵۰ درجه کافیست.هنگام سرو به آرامی مواد لابه لای برنج را بطوریکه دانه های برنج خرد نشود مخلوط نموده و در دیس می کشیم.

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *