طرز تهیه کیک مور مونسن (کیک مادر مونسن)

طرز تهیه کیک مور مونسن (کیک مادر مونسن)

بازدید۶۹۰

مواد لازم:
● ٢۵٠ گرم روغن نباتی
● ٢۵٠ گرم شکر
● ۶ عدد تخم‌مرغ
● ٢۵٠ گرم آرد
● ١ قاشق سوپخوری آب لیمو
● ۵٠ گرم کشمش سیاه ریز
● ۵٠ گرم خلال بادام
● ۵٠ گرم شکر درشت
● ١ قاشق چایخوری پودر وانیل

ظروف و وسایل لازم:
مخلوط کن همان ماشین همزن آشپزخانه، یک ظرف فر

طرز تهیه کیک مور مونسن (کیک مادر مونسن):
اول شکر و روغن نباتی را با هم در ماشین همزن خوب می زنیم تا رنگ خمیر بدست آمده سفید شود و شکر به خوبی در روغن نباتی محو شود. دقت کنید مدت هم زدن شکر و روغن طولانی است(تصویر). پس از همزدن شکر و روغن همزمان با همزدن یکی یکی تخم مرغ ها را شکسته داخل خمیر می ر یزیم و به همزدن ادامه می دهیم دقت کنید تخم مرغ ها نباید همزمان داخل خمیر ریخته شوند یکی یکی و بین هر کدام هم باید خمیر خوب هم زده شود. وقتی همه تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط کردید حال نوبت آرد است.
پودر وانیل را اول با آرد مخلوط کنید بعد آرد را با الک کم کم داخل خمیر الک می کنید و همزمان با دست هم می زنید، دقت کنید در این مرحله نباید از ماشین استفاده کنید! دقت کنید آرد را به آهستگی و کم کم داخل خمیر الک کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه این کیک از پیکن پودر استفاده نمی کنیم در نتیجه مواد خمیر باید همراه با ذرات هوا با هم مخلوط شوند تا کیک ترت شود و پف کند. در آخر آب لیمو را هم با خمیر مخلوط کنید سپس خمیر ار د ظرف فر که از قبل کاغذ قنادی در آن پهن کرده اید بریزد و با کاردک یا قاشق صاف کنید مهم نیست زیاد صاف باشد چون وقتی که آنرا در گرمای فر گذاشتید خود به خود صاف خواهد شد. روی آن را با خلال بادام و کشمش و شکر درشت تزئین کنید و آنرا در فر که قبلا تا ١٩٠ درجه سانتی گراد گرم کرده‌اید قرار بدهید. ظرف فر را در وسط فر قرار بدهید حرارت فر هم باید از بالا و پایین باشد. مدت طبخ ٢۵ تا٣٠ دقیقه. کیک زمانی آماده است که رنگ روی کیک طلایی رنگ شود.

منبع:golgo.ir

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *