فلفل ‌پلو با مرغ هندی

فلفل ‌پلو با مرغ هندی

فلفل‌ پلو، اگرچه در مرحله اول، غذایی عجیب و خیلی تند و تیز و متعلق به کشور هندوستان به نظر می‌رسد.
ولی آن‌قدر هم که فکر می‌کنید، تند نیست، زیرا به طور کلی فلفل سیاه بیشتر از آنکه طعم تندی داشته باشد، دارای عطر و بوی خاصی است؛ در ضمن شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان، میزان فلفل را کم یا زیاد کنید. ولی به هر صورت، فلفل حتی در میزان کم نیز طعم تندی دارد که برای دوستداران این طعم، بسیار خوشایند و دلچسب است؛ بنابراین اگر از جمله این افراد هستید و می‌خواهید غذایی متفاوت بخورید، آن را امتحان کنید. این غذا به راحتی آماده می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر:

برنج ۴ پیمانه
دانه فلفل سیاه یک قاشق سوپ‌خوری
مرغ یک کیلو و ۲۰۰ گرم
نمک به میزان لازم
زعفران ساییده شده به مقدار کافی
پیاز ۲ عدد متوسط
زردچوبه نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

۱ – ابتدا برنج را پاک کرده و پس از شستن، چند ساعت در آب خیس کنید؛ سپس پیازها را پوست کنده و به صورت درشت خرد کنید.

۲ – قابلمه‌ای متوسط آماده کرده و تکه‌های مرغ پاک شده و شسته شده مرغ را به همراه ۴لیوان آب در آن بریزید و بگذارید به جوش آید.

بعد از آنکه کف روی آب را گرفتید، مقداری نمک، زردچوبه، یک دوم قاشق چای‌خوری زعفران ساییده شده و همچنین پیازهای خرد شده را به آب آن اضافه کنید و بگذارید مرغ به طور کامل بپزد.

نکته: در صورتی که احساس کردید مرغ کمی بوی ناخوشایندی می‌دهد، ۲عدد هویج را پوست گرفته و هنگام پخت، داخل آب آن بریزید.هویج بوی زهم مرغ را به خوبی خواهد گرفت.

۳ – بعد از آنکه مرغ خوب پخته شد، آب آن را صاف کرده و در کاسه‌ای بریزید.

۴ – قابلمه‌ای متناسب برای ۴ پیمانه برنج آماده کنید و برنج خیس‌کرده را بدون آب در آن بریزید، سپس به جای آب به‌همان میزان، آب مرغ صاف شده اضافه کنید.

برای این کار بهتر است آب مرغ را هنگام ریختن در قابلمه، پیمانه کنید. (روش پخت این برنج کته است؛ پس به روش معمول به همان تعداد پیمانه برنج، آب نیاز دارد).

نکته: اگر آب مرغ- با توجه به میزان برنج- کافی نبود، آب جوشیده به آن اضافه کنید.

۵ – حالا نوبت دانه‌های فلفل سیاه است. پس از اضافه کردن دانه‌های فلفل، قابلمه را روی شعله زیاد اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید.

بعد از اینکه آب بخار شد، کمی روغن یا کره روی برنج ریخته و دم‌کنی را روی قابلمه قرار دهید.

نکته ۱: حین جوشیدن برنج، آب آن را بچشید و در صورتی که نمکش کم بود، کمی نمک اضافه کنید.

نکته ۲: فلفل‌ها را پیش از ریختن داخل برنج پاک کرده و بشویید چون ممکن است بین آنها چوب یا سنگریزه وجود داشته یا خاکی باشد.

نکته ۳: اگر رژیم کم‌چربی دارید، با توجه به اینکه برنج در آب مرغ پخته می‌شود، دیگر نیازی به اضافه کردن روغن هنگام دم کردن نیست؛ به‌خصوص اگر در میان تکه‌های مرغ، بال هم موجود باشد.

در پایان، این پلوی خوش‌طعم و معطر را همراه مرغ سروکنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع:beytoote.com

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *