مواد لازم:
ماست تازه یک فنجان
خمیر دامپینگ به مقدار لازم- تعداد نفرات-
برگ گشنیز
سیر- ۲حبه
نمک
پیاز ۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۳ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
هویج ۲ عدد متوسط
فلفل سیاه
روغن ۱ فنجان
سیب زمینی ۳ عدد متوسط

طرز تهیه:

۱- پیازها را خرد می کنیم؛ یک سوم آن را نگاه داشته و مابقی را در میکسر ریخته تا ریز شوند.

۲- هویج ها را نیز بدین صورت خرد می کنیم و دو عدد هویج و مابقی پیازها را با هم در میکسر می ریزیم.

۳- قابلمه را روی حرارت بگذارید و روغن را در آن بریزید تا داغ شود. گوشت چرخ کرده و سیر را در آن ریخته و تفت می دهیم. سپس یک سوم پیاز را به آن اضافه کرده و نمک ، گشنیز و بقیه هویج و پیاز میکس شده را نیز به آنها اضافه می کنیم. در آخر فلفل سیاه را نیز در قابلمه ریخته و کاملا هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند. اجاره بدهید مخلوط بدست امده کمی تفت داده شود.

۴- مواد پخته شده را در آبکش ریخته تا آب خود را از دست بدهند و کمی خنک شوند.

۵- برای آماده کردن سس: پیازها را ریز کرده و هویج و سیب زمینی ها را پس از شستن به همراه گوجه های خرد شده به آن اضافه می کنیم . مخلوط را روی گاز گذاشته و کمی روغن در آن ریخته و نمک را نیز به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا کمی بپزد. حالا ۲ فنجان آب روی سس آماده شده بریزید و بگذارید تا سس بجوشد.

۶- زمانیکه مواد خنک شد خمیرهای دامپینگ را پهن کرده و مواد مرحله اول را داخل آن می ریزیم. سپس لبه های خمیر را به هم چسبانده و به شکل دلخواه خود در می آوریم.

۷- ظرف بخار پز خود را روی گاز بگذارید تا داغ شود ، پس از آماده شدن خمیرهای دامپینگ و مخلوط داخل آنها را داخل ظرف بخارپز بگذارید تا خوب بپزد.در آخر سس آماده شده را به همراه ماست ، فلفل و کمی سیر کوبیده شده به آن اضافه می کنیم .

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی نیک صالحی / زینب اسحاقیان

www.niksalehi.com

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *