صبحانه مقوی برای کودکان مدرسه ایصبحانه مقوی برای کودکان مدرسه ای

صبحانه مقوی برای کودکان مدرسه ای

غذا ها و چاشت مقوی کودکان

وعده های مقوی برای صبحانه و لقمه های خوشمزه برای مدرسه

۱ – میوه و نون و پنیر و گردو

یک وعده غذایی بسیار سالم برای صبحانه می تواند تکه هایی از یک سیب برش زده شده باشد و برای غنی کردن آن از پروتئین و فیبر بیشتر ، می توانید ۱ تا ۲ تکه پنیر و همچنین مقداری گردو در کنار آن قرار دهید .

۲- کره بادام زمینی و شیر

به جای خوردن یک تکه نان سبوس دار می توانید یک لیوان شیر را به همراه یک تکه شیرینی کنجد دار بخورید و برای افزایش پروتئین و فیبر می توانید ۲ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی را به آن اضافه کنید . شما همچنین می توانید ۱ قاشق غذا خوری کشمش ، دانه کنجد ، بادام زمینی را برای فیبر بیشتر روی آن بریزید که این کمک زیادی به تولید یک ماده غذایی بسیار مغذی خواهد کرد .

۳ – کیک ساده با شیر کاکائو

سرو کرد یک کیک بسیار ساده و معمولا بهترین انتخاب از میان انواع شیرینی ها یا کلوچه ها می باشد که اگر این گرم و داغ باشد می توانید آن را با کره بخورید .این شیرینی دارای ۲۸۰ گرم کالری است . درحالی که اگر با مقداری کره خورده شود حاوی ۵۱۰ گرم کالری می شود . برای ایجاد فیبر بیشتر می توانید تعدادی بادام یا میوه های خشک همراه با آن بگذارید و سعی کنید مقداری شیر کاکائوی کم چرب در کنار آن برای فرزند دلبندتان تهیه کنید .

۴ – یک لیوان پودر مقوی

بسته پودر وانیلی یا توت فرنگی (بدون شکر افزوده) را با ۱ فنجان شیر کم چرب یا شیر سویا ترکیب کنید(شما همچنین می توانید این مخلوط را از شب قبل آماده کنید) می توانید از یک همزن برقی برای ترکیب کردن آن استفاده کنیدو برای اضافه کردن پروتئین بیشتر اگر زمان دارید می توانید مقداری موز را هم به این ترکیب اضافه کرده و آن را با همزن مخلوط کنید .

۵ – پیتزای صبحانه

شما می توانید یک تکه پیتزا را برای صبحانه آماده کنید به این ترتیب که یک تکه نان ترد را در نظر گرفته ، ۳ قاشق غذاخوری پنیر کم چرب روی آن ریخته و تکه های برش زده شده گوجه فرنگی را روی آن قرار دهید و در پایان مقداری روغن زیتون (حدود ۱قاشق چایخوری ) و مقداری کمی نمک و فلفل روی آن بریزید .

۶ – تخم مرغ و پرتقال

یک تخم مرغ کاملا سفت شده را در میان دو لایه نان گرد سبوس دار قرار دهید که حاوی پروتئین زیادی بوده و بدون چربی می باشد . حتی می توانید فقط زیر آن را نان بگذارید و نان رویی آن را بردارید و برای اضافه کردن فیبر بیشتر می تواند یک پرتقال تازه را هم برای کودک بگذارید .

۷ – غلات شیر و مغز گردو

در کاسه ای تکه های سبوس غنی از فیبر (حدود ½ فنجان ) را با مقداری شیر کم چرب بریزید که می توان گفت این تقریبا یک صبحانه کامل است می توانید به جای شیر آن را با لیمو یا ماست جایگزین کنید . برای افزایش فیبر و ویتامین باید ¼ فنجان آجیل یا میوه های تازه یا خشک شده مانند گردوی خرد شده به آن اضافه کنید.

صبحانه مقوی برای کودکان مدرسه ای
صبحانه مقوی برای کودکان مدرسه ای

منبع:anamag.ir

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *