مارسالای مرغ ایتالیایی با چربی کممارسالای مرغ ایتالیایی با چربی کم

مارسالای مرغ ایتالیایی با چربی کم

این دستور غذای سریع مارسالای مرغ بدون چربی، باعث اضافه وزن نمی‌شود.

راز خوشمزگی این غذای کلاسیک ایتالیایی در استفاده از سینه ی مرغ به جای ران است و بدلیل نازک بودن تکه های سینه مرغ بدون خشک و سفت شدن سریع پخته می‌شود.

مارسالای مرغ

مواد لازم:
-سه قاشق غذاخوری آرد سبوس دار
-سه قاشق غذاخوری آرد
-یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سفید
-۴۵۰ تا ۶۸۰ گرم فیله سینه مرغ (نازک نازک شود)
-۳ فنجان قارچ ورقه ورقه شده
-۲قاشق غذاخوری پیاز نازک شده
-یک دوم فنجان آب مرغ
-دو قاشق غذاخوری جعفری خورد شده
-یک دوم قاشق چایخوری آویشن تازه

دستور پخت:
آرد و فلفل را در یک کاسه ی کوچک ترکیب کنید،مرغ را در مخلوط بغلطانید و کنار بگذارید.
به آرامی در تابه نچسب لایه ی زیادی از روغن را اسپری کنید و روی درجه حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید، حالا مرغ را در روغن داغ اضافه کرده تا به آرامی سرخ شود، هر ۲ ۳ دقیقه یکبار مرغ را برگردانید تا همه ی آن سرخ شود.
قارچ وپیاز را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید.، حرارت را کم کنید تا لعاب بیندازد، حالا تکه های سرخ شده مرغ را از ظرف خارج کنید.
حرارت را کاهش دهید و آب مرغ، جعفری و آویشن را اضافه کرده و هم بزنید، غذا روی حرارت بماند تا زمانی که آب مرغ به کمتر از نصف برسد.
مرغ را به ظرف اضافه کرده تا به مدت ۵ دقیقه بپزد، این غذا را میتوانید با سبزیجات سرو کنید.

نکته:
این غذا ۲۷ گرم کربوهیدارت، ۲۰گرم پروتئین، ۲گرم چربی (۱گرم چربی اشباع شده)، ۱گرم فیبر، ۴۰۰میلی گرم سدیم دارد.

منبع: lifestyle
نشر:novinzi.com
بازنشر:mounes.ir

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *