;


مواد لازم:

میگو پاک شده ۱۰۰ گرم

لوبیاسبز ۱۰۰ گرم

هویج ۱ عدد(متوسط)

پیاز سرخ شده ۱ قاشق غذا خوری

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مربا خوری

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه :
ابتدا لوبیا سبز را داخل ظرفی ریخته و کمی آب به آن اضافه می کنیم سپس نمک و زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کرده و هنگامی که پخته شد و آبش تبخیرشد یک قاشق روغن زیتون و رب اضافه کنید و روی حرارت کم بگذارید تا کمی سرخ شود و رب هم به قدر کافی حرارت ببیند.
زمانی که لوبیا در حال پختن است هویچ را باریک و بلند برش دهید و با اضافه کردن یک قاشق روغن زیتون و نمک و زردچوبه وفلفل و دو قاشق آب روی حرارت کم گذاشته و درب ظرف را ببندید و هر چند لحظه یکبار آنرا هم بزنید تا زمانی که نرم و پخته و کمی هم سرخ شود.
میگوی پاک شده و شسته شده را در آب بریزید ونمک و زردچوبه اضافه کنید و روی حرارت بگذارید وقتی که ۴ الی ۵ دقیقه جوشید و گوشت نرم شد روی صافی بریزید . میگو نبایستی زیاد بجوشد چون سفت خواهد شد.
در انتها میگو و جعفری و پیاز داغ را به هویج و لوبیا سبز اضافه کردن و کمی هم بزنید و سپس در دیس بکشید و نوش جان کنید این غذا بسیار سالم و رژیمی است و از ارزش غذایی بالایی بر خوردار است .

نکته:

موادلازم ذکر شده در بالا برای یک نفر می باشد. با توجه به تعداد افراد خانواده میزان هر کدام از مواد را افزایش دهید.

منبع : ashpazierangin.net

By مونس

سایت مونس تلاش می کند مطالب متنوعی را در زمینه آشپزی فراهم نموده تاشما عزیزان با سلایق گوناگون از آن بهره مند شوید. ایمیل ما info@mounes.ir همراه همیشگی شما مونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *